«Έξυπνη Πόλη σε Κίνηση!» – Εκπαιδευτική Ρομποτική, STEAM και Ενεργός Πολίτης σε δράση!

«Έξυπνη Πόλη σε Κίνηση!» – Εκπαιδευτική Ρομποτική, STEAM και Ενεργός Πολίτης σε δράση!

 Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, και συγκεκριμένα με τη σύνθεση των ενοτήτων «Φροντίζω το Περιβάλλον» και «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική και Κοινωνική Νοημοσύνη», οι μαθητές του Β2 συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη δράση «Ενεργός Πολίτης», δημιουργώντας το πρωτότυπο επιτραπέζιο παιχνίδι «Έξυπνη Πόλη σε Κίνηση!».

Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής προσέγγισης STEAM (Science – Technology – Engineering – Arts – Mathematics), με στόχο την καλλιέργεια της δημιουργικότητας, της καινοτομίας, της επίλυσης προβλημάτων και της συνεργατικότητας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια διαθεματική και καινοτόμα εκπαιδευτική εμπειρία που συνδυάζει:

🔹 Τη ρομποτική και τις ψηφιακές τεχνολογίες
🔹 Την εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη
🔹 Την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, δημιουργίας και ενεργού συμμετοχής

Οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Πληροφορικής του σχολείου Α. Αλεξανδροπούλου, σχεδίασαν και έπαιξαν το παιχνίδι «Έξυπνη Πόλη σε Κίνηση!», ένα διαδραστικό επιτραπέζιο με ρομποτάκια που κινούνται πάνω σε μουσαμά με γραμμή (Line Following). Τα ρομπότ σταματούν σε «εμπόδια» και μπορούν να συνεχίσουν μόνο εφόσον η ομάδα απαντήσει σωστά σε ερωτήσεις σχετικές με την έννοια της έξυπνης πόλης και τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Οι θεματικές των ερωτήσεων καλύπτουν κρίσιμα πεδία όπως:

  • Τεχνολογία και Καινοτομία

  • Περιβάλλον και Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

  • Ψηφιακές Υπηρεσίες

  • Διαχείριση Απορριμμάτων

  • Κυκλοφορία και Υποδομές

  • Κοινωνική Ζωή και Συμμετοχή Πολιτών

 

📌 Το παιχνίδι βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν βασικούς Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) όπως:

  • Στόχος 6: Καθαρό νερό και αποχέτευση

  • Στόχος 7: Φθηνή και καθαρή ενέργεια

  • Στόχος 9: Βιομηχανία, καινοτομία και υποδομές

  • Στόχος 11: Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες

  • Στόχος 17: Συνεργασία για τους στόχους

👉 Το παιχνίδι αυτό παίχτηκε και από τις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου, δίνοντας σε όλους τους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο βασικές έννοιες της βιωσιμότητας, της ρομποτικής και της έξυπνης πόλης.

Μέσα από αυτή τη δράση, οι μαθητές έγιναν ενεργοί πολίτες, συνεργάστηκαν, δημιούργησαν, ανέλαβαν ρόλους και έμαθαν πώς η τεχνολογία μπορεί να υπηρετεί τις ανάγκες μιας σύγχρονης, ανθρώπινης και βιώσιμης κοινωνίας.

Το σχολείο μας συνεχίζει να προάγει τη βιωματική και συμμετοχική μάθηση, καλλιεργώντας δεξιότητες και στάσεις ζωής που οδηγούν τους μαθητές μας σε έναν κόσμο με περισσότερη γνώση, σεβασμό και ευθύνη.

 

Δείτε εδώ το βίντεο:

https://youtube.com/shorts/3mu_USxNA1c

 

 

Phone: +302610992100
Fax: +302610992100
Πανεπιστημιούπολη, Ρίο, Πάτρα 26540
Διαγόρα